18 Eylül 2017 Pazartesi

Mim: Yaz Abur Cuburu

Uzun bir aradan sonra herkese merhabalar ! Geri döndüm buraları bırakmadım bir süre uzaklaştım sadece buraları da değil kitapları,bookstagramı filanda.İçimde yaşadığım bazı sıkıntılarım var hala da geçmiş değil ama şu var ki böyle bazı şeylerden kendimi soyutlayınca sanki hayatımın o  kısmı normal gitmiyor sürekli düzelmesini bekliyor insan.Bu şey gibi hastalığın geçmeyip paçavra hastalığına dönüştürüp sizi süründürmesi gibi sürekli geçmesini bekliyorsunuz ve geçmiyor.Böyle olunca bazı istenen planlanan şeylerde kalıyor düzelince yaparım ederimlerle.Ben kendi içimde hala da normale dönemesem de kafam hala duba gibi dolu olsa da sürekli bu huzursuzluk istemsizlik durumundan çıkmanın git gide daha da zorlanacağını fark ettim.Yeter gari da değil mi? :) Hem bir şey okumayı yazmayı da özledim ki hala yapmadığım şuan yapacağım bir mim var unutmadım aklıma.Mim Yaz Abur Cuburu ama benimki değişiklik oldu biraz yaz giderken yapmak kısmet oldu. Buradan sevgili Öneri Makinesi'ne hem sevgilerimi yolluyorum bu mim için hem de kusuruma bakmasın bu kadar geç yaptığım için sorry :( 


Şarkıları severim dinlerim ama öyle müzik kültürüm pek yok ondan şarkıları biraz spontane seçeceğim :)

1.Yazın çıkan çok sevdiğin sanatçıdan / gruptan bir şarkı 

Beyonce yeni şarkı çıkarmış olsaydı ve beğenseydim onu yazardım buraya,sanırım Tarkan Yolla diyorum uzun bir bekleyiş sonra yeni albüm yaza iyi geldi.P!nk What About Us 'da olabilir onu severim.

2.Bu yaz yeni keşfin 

Bağzıları'nın Zaten Kırılmış Bir Kızsın,
Adamlar'dan Koca Yaşlı Şişko Dünya 
Onur Can Özcan'dan Yaramızda Kalsın 
Eurovision 2017'de Moldova'nın Sunstroke Project - Hey Mamma melodisi çok eğlenceli bir şarkı ya 

3.Bu yaz sürekli dinlediğin bir şarkı 

Bu yaz resmen Dua Lipa 'ya taktım Sean Paul ile düetinde sesi çok hoşuma gittiğinden dönüp dönüp bütün şarkılarını dinledim resmen.

4.Bu yaz en çok duyduğun şarkı 

Buna bir çoğunda gördüğüm Tarkan Yolla demeyeceğim çünkü ben Despacito'yu her yerde duymaktan bıktım :) Ve şöyle ki ünlü olmadan önce de çok dinlediğimden sanırım gına geldi artık.

5.Bu yaz eski de olsa dinlemekten vazgeçemediğin bir şarkı 

Beyonce'nin canlı performansları derim sanırım arada bir bana eserler açıp açıp izlerim malum ikizleri de doğurdu şimdi sahalardan uzak onlarla yetiniyorum.

6.Sence bu yazın en favori hiti 

Ne desem bilemedim bende Calvin Harris Feels diyorum güzel şarkı.

7.Senin bu yazını anlatan şarkı 

Şu sıralar dönüp dönüp dinlediğim Mabel Matiz  Ya Bu İşler Ne adlı şarkısını seçiyorum.

Biraz geç olsa da bu güzel mim için tekrar teşekkürler :)

30 Temmuz 2017 Pazar

Son Zamanlarda İzlediklerim

Herkese merhabalar! Haftanın Filmleri başlığı altında filmleri yazıyordum ama son zamanlarda düzenli olarak haftalık film izleyemiyorum kafama esince izliyorum ondan başlık değişti arada bir böyle olabilir.Bu izlediklerimin yarısı bu ay yarısı geçen ay olabilir emin bile değilim ondan başlık tam uygun oldu.

                        

Eğlenceli komedilerle başlayalım.Yazın nedense komedi izlemeyi daha çok seviyorum çerezlik eğlenceli geliyor.Yazın sıcak günlerinde iyi geliyor.
  • Office Space 1999
Peter Gibbons orta yaş krizine biraz erken dalmış, işi ve çalıştığı şirket için kendini heba eden bir bilgisayar programcısıdır. Fakat bu dayanılmaz ve beynini uyuşturan bitmek tükenmek bilmeyen rutinden artık çok sıkılmış ve bunalmıştır.Artık buna son vermek için şirket için çılgın planları vardır ama bunları tek başına yapamaz bu durumdan şikayetçi iki arkadaşı daha gruba dahil eder.Peki herşey planlanan şekilde mi ilerler tabi ki hayır olaylar zinciri peşinden gelir.Eskilerden güzel bir komediydi doğal samimi ben izlerken çok büyük keyif almıştım.
  • Git Başımdan 2010 
Robert Downey Jr filmlerine göz atarken bu gözüme çarptı komedi de olunca izledim.Peter Highman, beş gün sonra karısı doğum yapacak ve ilk çocuklarını dünyaya getirecek bir baba adayıdır. Peter Atlanta'dan doğuma yetişmek ve karısının yanında olmak için uçağını yakalamaya çalışırken, birden tüm programı alt üst olur. Sonunda, kendisini Ethan Tremblay'in arabasında bulur.Ama sorun şu ki Peter ile Ethan tam anlamıyla birbirinin zıt karakterleridir.Ethan için yolculuk çok keyifli olurken Peter için tam bir çiledir.Film bir kaç sahnesi dışında gerçekten eğlenceliydi ki bunda etken Robert'i ayıla bayıla izlemem olabilir.Birde Ethan'ın o kadar doğal oynaması var ki ya gerçekten böyle insanlar var dedirten cinsten.
  • Son Macera 2017
80'li yaşlarına gelmiş 3 emekli arkadaş, Willie (Morgan Freeman), Joe (Michael Caine) ve Albert (Alan Arkin) emekli maaşları ve sosyal yardımlarla zar zor ayakta kalmaya çalışmaktadır. Bunun üzerine emeklilik ödemelerinin kesilmesiyle iyice zor durumda kalırlar.Çaresizlik içindeyken Morgan Freeman'ın aklına bir fikir gelir diğerleri karşı çıksa da bir süre sonra kabul etmek zorunda kalırlar peki başarabileceklermidir.Çok beğendim gerçekten sıcak samimi,oyuncular arası diyaloglar sanki gerçekten yıllarca arkadaşlarmış misali oynamaları.Güzeldi ya oyuncuları beğeniyorsanız bir şans vermenizi isterim.

             

  • Soygun 2015
Bir babanın kızının sağlık giderlerini karşılayamaması üzerine, ortağının kumarhanesini soyma girişiminde bulunması ve tek plan buyken kendini bambaşka bir olayın içinde bulmasını konu alıyor.The Walking Dead'de Negan rolüyle kalbime taht kurmuş evet kötü karakter ama çok güzel oynuyor hareketleri bakışları beğeniyorum.Jeffrey Dean Morgan'ın diğer filmlerine bakıyorum aradan seçip izliyorum bu filmde oyuncu kadrosu güzel olan bir film ama biraz klişe bir konusu var tvde sık karşılaştığımız filmler gibi biraz.Ama yine içinde farklı olan şeyler de var yazarsam spoiler olur.Çok nadir film beğenmediğim olduğundan bu filmi de beğendim.Robert De Niro ve Jeffrey Dean Morgan'i izlemek keyifliydi.
  • Savaş Vadisi 2016
Yazın komedi tarzı izliyorum dedim değil mi bu biraz istisna oldu arada bir imdb 250'sinden de seçip izlediğim oluyor.Yeni bir film olmasına rağmen orada kendine yer edinmiş bir film.İkinci Dünya Savaş'ı herkes askere yazılıp ülkesine hizmet etmeye çalışıyor.Desmond Doss'da bunlardan biri.Tek farklı ülkesine insan öldürerek hizmet etmek istemiyor.Yani vicdani retçi.Böyle bir seçenek var bunu tercih ederek askere yazılabiliyorsun ama kağıt üzerinde diğer başındaki Çavuş,Komutan gibi yüksek rütbeli askerler için bu büyük bir sorun ve bu sorunu büyütmekte kararlılar.Filmde bir sahnede şu replik geçiyor "Savaş zamanı babalar oğullarını gömer,barış zamanı oğullar babalarını" bu cümle bile savaşın ne berbat ne kadar kötü olduğunun ispatı.

26 Temmuz 2017 Çarşamba

Yarıyıl Raporu (Mid-Year Book Freakout: 2017)


Uzun bir aradan sonra merhabalar! Sonunda aklımda sürekli bugün yap yarın yap diye düşündüğüm mim yazısıyla karşınızdayım.Mim yazısı olunca haliyle biraz bekliyor kitap yorumu gibi hemen giremiyorum.Beni bu mime sevgili Kağıttan Dünyam etiketlemiş.Ona buradan kocaman sevgilerimi gönderiyorum teşekkür ediyorum :) Onun yazısını da okumak isterseniz ismine tıklayarak ulaşabilirsiniz.Şimdi gelelim mıntıka sayımına.

  • Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap?

Bu sene genel anlamda güzel kitaplar okuduğumu düşünüyorum ama içlerinden birini seçmem gerekirse Rüzgarın Adı'nı seçerim kalın ve küçük puntolu olmasına rağmen içine çeken bir kitap.Soruyu okuyunca da aklıma direk bu geldi.

  • Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?
Bu soruya iki cevabım olabilir Cress ile Ateşle Oynayan Kız.

  •  Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?
Genellikle yeni çıkan kitapların hep ucuzlamasını beklediğimden hepsi diyebilirim ama son zamanlar da Yabancı Yayınlarından çıkan Bu Bizim Hikayemiz'i merak ediyorum konusu ve yorumlar ilgi çekici.

  •  İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?
The Raven Boys serisini çok merak ediyorum sürekli karşıma çıkıyor neden hala çevrilmedi ki.

  •  Sizi hayal kırıklığına uğratan kitap?
Oğullar ve Rencide Ruhlar olabilir başta çok sevimliydi sonra benim için saçma sapan bir hal aldı kitap.Geçmişten Gelen Mutluluk olabilir sinir olmuştum baş karaktere ondandır ki serinin diğer kitaplarına elim gitmiyor uzun süre de gitmeyebilir.

  •  Sizi şaşırtan bir kitap?
Öyle çok şaşırdığım bir kitap hatırlamıyorum ama cevap vermem gerekirse Ateşböceği Yolu olabilir sonu beni çok etkilemişti.

  • Favori yeni yazarınız?
Bir kitabını okumama rağmen Sophile Kinsella var sonra ay günlükleri serisinin yazarı Marissa Meyer,yine bir kitabını okumama rağmen Kristin Hannah olabilir dram olarak güm diye vuruyor farkında olmuyor insan.

  • En yeni favori karakteriniz?
Ay günlükleri serisinden Thorne olabilir.

  • Sizi ağlatan kitap?
Ağlarım hiç affetmem hele kitaba bağlanmışsam ya da duygusal halimdeysem.Ateşböceği Yolu bu kitapta ağlamıştım hüngür hüngür olmasa da kitap bittikten bir süre sonra da böğrüme öküz oturmuşcasına gezdim.O yüzden yazarım kalemini sevsem de diğer kitaplarında da böyle olucak diye okuyamıyorum.

  •  Sizi mutlu eden kitap?
Beni Hatırladın Mı? büyük bir keyif alarak okumuştum kitabı çok eğlenmiştim.Ruhu Mücerret sesli kahkaha attığımı bilirim yer yer öyle güzeldi ki kitap.

  • En beğendiğiniz kitaptan uyarlanan film?
Tam kitapta uyarlama film izlemedim diyordum aklıma geldi.Muhteşem Gatsby kitabını okuyup üstüne filmini izlemiştim filmini daha çok sevmiştim.Yine Yıldız Tozu aklıma geldi ama bu sene izledim mi emin değilim oda kitabına göre daha güzeldi bence.

  •  Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?
Ay hepsi güzel hangisini yazayım şimdi :) Şaka bir yana hiç bilmiyorum.

  • Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?
Diyette olunca bu sene pek kitap almadım topu topu on tane filan ama daha okumadım.Kapağına göre dersem Serephina olur.

  • Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?
Kitaplığımda okumadığım kitapların hepsini olmasa da geriye okunmamış beş altı tane bırakacak kadar kalanını okumak istiyorum tabi birde merak ettiğim okumak istediği ekitaplar da yanına cabası.

Güzel bir mimdi kendimi envanter raporu çıkaran muhasebeci gibi hissettim :)Bende Büyülü Ayraç Kağıt Salıncak , Lila'nın Güncesi'ni ve Öneri Makinesi'ni  etiketliyorum kim yaptı yapmadı hatırlamıyorum ama olsun.Ayrıca yapmak isteyen herkes davetli ve etiketlidir.



19 Temmuz 2017 Çarşamba

Karanlık Ateş - Karen Marie Moning

Haziran ayında okuduğum ama yorumunu unuttuğum bir kitap Karanlık Ateş.Beğendiğim kitapları yazmayı unutuyorum ya da geciktiriyorum onu fark ettim.Bundan sonra kitabı bitirdiğim an yorumunu taslaklara gireceğim yoksa kalıp gidiyor.

Bu seriyi duymayan ya da nadir de olsa benim gibi okumayan çok az kişi vardır.Kız kardeşinin hunharca katledilip öldürülmesi ve dosyanın hiç bir şey bulunamadan kapatılması Mac 'ın canını sıkmaktadır ve bu işi kendi başına halletmeye karar verir ve İrlanda'ya gider.İrlanda'da onu büyük bir bilinmez macera beklemektedir ve bu daha başlangıçtır.Kitabın İrlanda'da geçmesine çok sevindim belki kitapta pek anlamıyoruz ama olsun, umarım diğer kitaplarda daha çok tasvir olur.

Kitap çok güzeldi gerçekten öyle her şey dozundaydı karakterler olsun kurgu olsun.Kızımız kendi başına bir şeyler başarmak istiyor herkes gibi ama bunun yanında çok tatlı da bir bayan kendisi.Sarışın renkli giyinmeyi seven tırnakları her zaman pembe ojeli bir karakter.Diğer kitaplardan farklı bir bayan karakter görmek hoşuma gitti.Aslında kendi gibi renkli bir hayatı olan Mac bir anda farklı bir dünya da bulur kendini.

"Dün gece,daha uygun kılık kıyafet seçimi yapabilmek için neyle karşılaşacağınızı önceden bilmek istemiştiniz.Bu gece Goth inlerinden birinde bir vampiri ziyaret edeceğimizi söylemiştim.Peki söyler misiniz Bayan Lane,neden canlı bir gökkuşağı gibi görünüyorsunuz ?"

Ve tabi ki herkesin Barrons diye öldükleri adam işte o bu seride.Tanışıyoruz ilk kitaptan merak etmeyin ve şöyle özünde beyefendi iyi biri gibi.Mac'e sürekli Bayan Lane diye hitap ediyor tabi ileride şu emir seven aksi diğer erkekler gibi olmazsa süper olur.

Şu yaz günlerinde serinin karanlık şeyler okuyasım yok diyordum ama sanırım dayanamayacağım ve seriyi arka arkaya okuyacağım.

Puanım 5/5

17 Temmuz 2017 Pazartesi

Cress - Marissa Meyer

Aylar önce bitirdiğim hem de ayıla bayıla okuduğum kitabın yorumunu girmemişim unutmuşum.Kitabı çok beğendiğimden sanırım erteledim yazısını sonra da unuttum.

Ben bu kitabı diğer ikisi kitaptan daha çok beğendim bütün karakterler ortaya çıkınca her şey daha eğlenceli oldu.Sanırım her çıkan kitabı daha çok beğeneceğim.Bütün karakterleri  seviyorum birbirinden ayırmak zor ama en çok sevdiğim Thorne ve Cress karakterleri tabi bir de Iko.Thorne'nin ukalığına bayılıyorum birde bir karizması var ki Cress'in dile getirdiği gibiyse yakışıklı biri mavi gözleriyle.Iko da öyle.

Serinin diğer kitaplarını daha alamadım ama aklım onlarda keşke almış olsaydım bunlar gibi ardı ardına okurdum.Ardı ardına okunan bir seri sıkmıyor daha eğlenceli sürükleyici oluyor.Bu kitabın kapağını da daha çok beğendim genel olarak orijinal kapaklara benziyorlar ama  bizimkiler daha güzel bence.

Çok seri bitirmesem de bu seriyi büyük bir keyif alarak okuduğumu söyleyebilirim ilk kitap Cinder hafif gelebilir ya da beğenmeyebilirsiniz ama ikinci bence şansı hak eden bir seri devam etmenizi öneririm çok keyifli bir seri.

Puanım 5/5