15 Haziran 2017 Perşembe

Fi | Dizi Yorumu

Fi dizisi hakkında bir iki şey karalamak istiyordum ama benim yerime severek takip ettiğim Stolk kanalı yapmış sizlerle de paylaşmak istedim.Düşüncelerime tercüman olunca hazıra kondum biraz. Keyifli seyirler.


14 Haziran 2017 Çarşamba

Sana Söyleyemediğim Her şey - Celeste Ng




Dram güçlüdür,akılda kalıcıdır.Çünkü içinde en güçlü silahı barındırır.Her okuyucu kendinden bir parça bulur karakterin keşkelerini pişmanlıklarını düşünür acaba şöyle olsaydı farklı olur muydu.Hayat arkada kalanlar için zor giden gitmiştir zaten.

1977 Lydia öldü ama kimse bunu bilmiyor.Polisler arama kurtarma ekibi cesedi buluyor siz diyorsunuz tamam polisiye başlıyor gizemli sırlar neden öldüğü ortaya çıkacak ama öyle olmuyor.Bir geçmişe gidiyoruz bir günümüze Lydia ve ailesinin hayatını okuyoruz.Dışarıdan normal bir aile gibi gözükse de kendi içlerinde hepsinin bir kırılmışlık var.Kitabı sevdim Lydia karakterine üzüldüm mü evet üzüldüm ama zaman zaman bazı şeyleri kendi yaptı bunda annesinin payı da var ona da sinirlendim.Kızı okuldan geliyor nasılsın günün nasıl geçti demeden işimi bitiriyim derslerinde yardımcı olmaya geliyorum diyor.Anne zamanında annesinin yaptığı şeyleri ben yapmayacağım diyor ama yapıyor ve sonra öğreniyor ki aslında Lydia'yı tanımadığını fark ediyor.

Nath ve Hannah evin diğer iki çocuğu,Hannah evet özellikle bu karaktere üzüldüm ben okudukça.Evet Hannah ölmedi yaşıyor ölen diğer kız ama beni Hannah etkiledi hatta Nath,zaman zaman Lydia'nın bencil ve şımarık olduğunu düşündüm.

Özellikle idealist ebeveynlerin okuması gereken bir kitap olduğu düşünüyorum.Ya da birden çok çocuğu olan ailelerin.Yazım tarzına ilk başlarda alışmakta zorlanabilirsiniz bir paragrafta diğer karakteri anlatırken bir anda başkasına geçebiliyor ben başlarda afalladım biraz sonra mecbur alıştım.

Puanım 4/5


13 Haziran 2017 Salı

Görkemli Ölüm - Nora Roberts

Seriye tam hız olmasa da ayda bir kitap olarak devam ediyorum.Sanırım bu kitabı ilk kitaptan daha çok sevdim karakterlere biraz daha alıştım daha ikinci kitap ama öyle.Yine gizemli cinayetler var ve yine iş başında bir Eve Dallas.

Eve varsa tabi Roarke de olmalı.Sanırım bu karaktere de yavaş yavaş ısınıyorum ilk kitapta nedense hiç sevmemiştim.Şöyle iyi biri gibi zaman zaman ukala,efendi ağır azam bir beyefendi.Sert asi kızımız Eve'ye gönlünü kaptırdı gidiyor.Çoğu kişi Roarke'nin evindeki uşağa sinir olmuşlar ama benim hoşuma gidiyor.Dadı dizisindeki Haldun Dormen'e benzetiyorum bazı hallerini laf çarpmalarını filan.Kitapta tek sinir olduğum şey Roarke'nin iki de bir seni seviyorum demesi.Ben bunu normal hayatta da sevmiyorum sanki o iki kelime sürekli söylenirse etkisi azalıyormuş gibi geliyor özellikle bir erkeğin sürekli söylemesi ne biliyim bana romantik gelmiyor işte :) 

Onun dışında gayet güzeldi kitap.Bu seriyi sevmemde ki etken salt polisiye olmaması içinde dedektif Eve'nin sevgilisi,arkadaşları yani hayatı da var.Hatta o biraz daha ağır basıyor sürekli kanıt delil peşinde koşmuyor diğer polisiyelerden farklı.Bana dizi serisi gibi geliyor.

Bu seriyi Epsilon basmıyor artık bende de bazı kitapları yok ne yazık ki ekitap olarak bulunabilir ya da sahaflarda filan.Benim gibi arada farklı polisiye arayanlar  ya da eski serileri okumak isteyenler için güzel bir tercih.

Puanım 4/5

11 Haziran 2017 Pazar

Haftanın Filmleri #13

          

  • Me And Earl And The Dying Girl 2015
Bu film 2015 yapımı mıymış ya ben daha yeni çıktı sanıyordum.Kitabın konusu bir çoğunun bildiği üzere kitaptan uyarlama.İşte Bir tane oğlan var onun Earl diye arkadaşı var birde kanserli bir kız var.Bunların arkadaşlığını anlatan bir kitap,film.Kitabını okumadım filmini izlemeyi tercih ettim.Ki bence okumadığım iyi olmuş yarım bırakabilirdim filmi de orta karar buldum.Çerezlik bir film zaman zaman kasvetli olsa da.Filmin içindeki filmler ve finalindeki ayrıntıları çok hoş buldum.

  • Hello,My Name Is Doris 2015
Bu filmi sürekli görüyor ama izlemiyordum.Öneri Makine'nin bir yazısında beğendiğini güzel olduğunu dile getirince baktım konusu da güzel fragmanı filan izleyeyim.İyi de yapmışım yüzümde tebessümle filmi izledim.Filmin konusu Doris adında yaşça büyük bir bayanın ,yaşça küçük birine ilgi duymasını konu alıyor.Böyle absürd oluyor ama eğlenceli,komik güzel filmdi.Hatta bence komedinin yanında içten içe hüzün barındıran bir film.

  • Çirkin ve Güzel 2017 
Ve tabi ki Çirkin ve Güzel.Yeniden çizgi filmden uyarlama bu filmi çok beğendim.Evin içindeki eşyalar Disney mağazasına girmiş gibiydim.Cam fanustaki gül o kadar güzeldi ki.Evet bu söylediklerimden de anlaşılıyor ki görsel şölen gibiydi film.Emma Watson bu film için La La Land filmini kabul etmemiş bence iyi de yapmış çok yakışmış bu filme.Tek sıkıntı müzikal olmasından dolayı birazcık uzun olması.Onun dışında her şey çok güzeldi.Böyle görsel şöleni bol animasyon vari filmleri sevenler için güzel bir tercih.

6 Haziran 2017 Salı

Dönüşüm - Franz Kafka


Kitap alışveriş diyetindeyim ama araya farklı ya da ince kitaplar almak istediğimde ekitaplar çok iyi geliyor hem diyeti de bozmamış oluyorum.

Franz Kafka uzun zamandır okumak istediğim bir yazardı.Bir ara ucundan kıyısından Milena'ya Mektuplar'ını okumuştum hoşuma da gitmişti ama kalın olunca daha ince bir eseriyle devam etmek tanışmak istedim.Dönüşüm beklediğime göre biraz altta kaldı ama yine de iyiydi.

Kitabımız bir sabah uyandığında kendini böceğe dönüşmüş Gregor Samsa'yı onun yaşadıklarını konu alıyor.Ailenin sevilen evladı bir anda işe yaramaz bir böceğe dönüştüğünü gören aile dehşete düşüyor.Sanırım Kafka'nın da vermek istediği mesaj da bu işlerine yaradığınız sürece iyisinizdir.Kitap kurgu olarak biraz zayıf ve içinde sanki kendini tekrarlıyordu bundan dolayı biraz beklediğimin  altında kaldı.Gregor'un neden nasıl dönüştüğünü bundan kurtulmak için ne yapması gerektiğini okuyabilirdik ama o hep pasif bir köşesine çekilmiş olarak kaldı.Oda bir nevi felsefi bir eleştiriydi aslında kurgu dışında bakarsak.Ailesinin o şekilde değişeceğini tahmin etmiyordum.Bu bana yaşlıların parası varken iyi parası yokken kötü davranılmasını anımsattı.Ve sonu sonunu hiç öyle beklemiyordum ama sonu güzel bağlanmıştı.Sosyal ve felsefi ağırlıklı olduğu için kurgu da bazı şeyler eksik kalıyor.Bundan dolayı biraz sıkıldım okurken.

Belki de kim bilir kendi hayatını yazdı yazar bilemiyoruz.Vasiyeti öldükten sonra yazılarının yakılmasıydı.Bilmiyorum öbür tarafta isteği yerine getirilmediği için kemikleri sızlıyor mu ama yakmadığı için biz Max Brod'a müteşekkiriz.Diğer eserlerini daha çok beğeneceğimi düşünüyorum bu sonuçta böcekti insan okurken rahatsız oluyor.

Puanım 4/5

3 Haziran 2017 Cumartesi

Dedektif Kurukafa - Derek Landy

Nisan ayında okuduklarımı eksik saymışım ay sonu envanterinde kitaplıkta fazlalık çıktı :) Eski zamanlarda yani blogların çok olduğu dönemlerde bir gün bu kitap serisiyle karşılaşmıştım ve önce kapakları ilgimi çekmişti sonra şu yorum bu kitaplar çocuk kitapları değil çok eğlenceliler filan diye.Yine bir gün Nadir kitaptan alışveriş yapacağım kargo parası ödememek için ucuz kitap arıyorum bunlar karşıma çıkmıştı öylelikle almış seriye başlamış oldum.

Stephanie'nin amcası Gordon korku romanları yazıyordu Ya da en azından Stephanie öyle sanıyordu amcası vefat edip de malikânesini ona bırakana kadar. Stephanie amcasının yazdıklarının korkunç olduğunun farkındaydı.
Ancak... kurmaca olmadığını sonradan anladı. Bu keşifle beraber kendini bir anda kanını donduran bir dünyanın içinde buluverdi Stephanie; tam vampirler, şeytani yaratıklar ve Görünmez Adam'a alıştım derken bunlarla savaşmakta ona yardım edecek çok sıradışı biriyle tanışmak üzereydi: Dedektif Kurukafa.

Belki şu yaşımda okuduğumdan biraz çocuk kitabı kaldı gözüm de ama yine de hiç sıkılmadım hatta kolay okunmasıyla da büyük keyif aldım.Konusunda da yazdığı üzere içinde her şey var tabi birde macera da cabası.Ve eğlenceli bir üslup.Çocuğum yaşı yine biraz küçüktü 12 yaşında ama ettiği laflar ya da yaptığı işler yaşından ve boyundan biraz büyüktü.

Serinin ikinci kitabı da elimde onu da okurum belki ama devamını getirir miyim emin değilim okumak istediğim bir çok kitap var buna biraz sıra gelmeyebilir.
İlkokul ya da ortaokul çağındaki çocuklara hediye edilebilecek güzel bir seri olduğunu düşünüyorum.

Puanım 5/5